Σάββατο 2 Ιουλίου 2011

Απεργία και στην… Εγνατία οδό

Απεργούν οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό. Έχουν προκηρύξει 24ωρη απεργία για την Τρίτη 5 Ιουλίου 2011.  Μάλιστα, το πρωί (10.30) της ίδιας μέρας θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία της εταιρείας (6ο χιλ. Θεσ/νίκης-Θέρμης), εκδήλωση στην οποία έχουν κληθεί και οι βουλευτές …>>>

του νομού Θεσσαλονίκης, προκειμένου να παρουσιαστούν αναλυτικά και με στοιχεία, οι θέσεις του Συλλόγου Εργαζομένων ενάντια στην παραχώρηση της Εγνατίας οδού σε ιδιώτες, σύμφωνα με τις προβλέψεις του μεσοπρόθεσμου προγράμματος.

Στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου αυτού προγράμματος, προβλέπεται η παραχώρηση σε ποσοστό 100% σε ιδιωτικά κεφάλαια, του δικαιώματος της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας οδού και τυχόν ανεκτέλεστων τμημάτων κατά το 1ο τρίμηνο του 2012 –κάτι που οι εργαζόμενοι χαρακτηρίζουν τη “χειρότερη δυνατόν λύση”.

Οι εργαζόμενοι υπενθυμίζουν ότι η Εγνατία Οδός κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου με τα χρήματα του ελληνικού λαού και είναι αποφασισμένοι, στην εκδήλωση της Τρίτης, να αποδείξουν με πρόσφατα οικονομοτεχνικά στοιχεία ότι, η εταιρεία ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.,  μπορεί, όχι μόνο να καλύπτει το κόστος της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα και τις δανειακές της υποχρεώσεις σε ορίζοντα δεκαετίας (ακόμα και με την μη επιστροφή του οφειλόμενου Φ.Π.Α), αλλά και να παράγει οικονομικό πλεόνασμα, υπέρ του ελληνικού δημοσίου.

Για τους εργαζόμενους στην Εγνατία οδό, “είναι ξεκάθαρο ότι η παραχώρηση σε ιδιωτικά κεφάλαια ενός νεο-κατασκευασμένου (με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού και κοινοτικές χρηματοδοτήσεις) σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου με τεράστιες δυνατότητες εκμετάλλευσης υπέρ του δημοσίου, είναι ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας και μάλιστα στον ευαίσθητο τομέα των υποδομών των μεταφορών, που αναγνωρίζεται γενικά ότι είναι στρατηγικής σημασίας”.

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι λένε “ναι” σε ένα “λογικό αντίτιμο διοδίων” και υπενθυμίζουν ότι “στην Εγνατία Οδό έχουν εφαρμοστεί καινοτόμες λύσεις”, που, με την ιδιωτικοποίηση, θα περάσουν σε άλλα χέρια. Υποβάλλουν, μάλιστα, πρόταση, το οικονομικό πλεόνασμα, που θα προκύπτει μελλοντικά από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, να διατίθεται ως ανταποδοτικό όφελος (έναντι του τιμήματος των διοδίων) στις τοπικές κοινωνίες (κατά μήκος των οποίων διέρχεται η Εγνατία), προκειμένου να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες βελτίωσης του τοπικού οδικού δικτύου και γενικότερα των υποδομών των κοινωνιών αυτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: