Τρίτη 14 Ιουλίου 2009

Κι από αύριο... εκπτώσεις

Πώς και πώς περιμένουν οι έμποροι την έναρξη των εκπτώσεων (αύριο Τετάρτη 15 Ιουλίου) για να αυξηθούν οι πωλήσεις τους που φαίνεται ότι έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση. Εξάλλου, ο τζίρος στο λιανεμπόριο τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους έχει μειωθεί κατά 14%, ενώ η βουτιά συνεχίστηκε και τους επόμενους δύο μήνες- όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς- παρά τις συνεχείς προσφορές. Πάντως αυτές τις μέρες ήδη σε πολλά καταστήματα έχουν αρχίσει οι προσφορές που σε περιπτώσεις φτάνουν και το 40%.
Όσο για τις εκπτώσεις, σε ορισμένες περιπτώσεις η πτώση των τιμών αναμένεται να αγγίξει και το 70%, ενώ οι εκπτώσεις σε προϊόντα και κατηγορίες που παραδοσιακά δεν ξεπερνούσαν το 30%, θα φτάσουν φέτος ακόμα και σε 50%.
«Η αγορά ετοιμάζεται για πιο επιθετικές εκπτώσεις», παρατηρεί ο κ. Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος, επικεφαλής των πολυκαταστημάτων Αttica. «Ακόμα και στη δική μας περίπτωση, που παραδοσιακά φτάνουμε μέχρι και το 70%, φέτος θα είμαστε ακόμη πιο επιθετικοί σε ορισμένα είδη». Ως αποτέλεσμα, ακόμη και οι επώνυμες φίρμες στα Αttica θα φέρουν ταμπέλες με ποσοστά γύρω στο 50%- 60%.
Εν τω μεταξύ στον χορό των εκπτώσεων θα κινηθούν ακόμη και οι αλυσίδες καλλυντικών που παραδοσιακά δεν μείωναν τις τιμές τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλυσίδες εξετάζουν το ενδεχόμενο να προβούν σε μείωση τιμών κατά 25% την περίοδο των εκπτώσεων.

Τι πρέπει να προσέχουμε
Τις υποχρεώσεις των εμπόρων, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, οι οποίες ξεκινούν την Τετάρτη 15 Ιουλίου και θα διαρκέσουν ως τις 31 Αυγούστου, γνωστοποιεί προς τα μέλη του και τους καταναλωτές, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ).
Στη σχετική ανακοίνωσή του, ο ΕΣΘ τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι η αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων, που πωλούνται με έκπτωση, είναι υποχρεωτική και ότι «το ποσοστό έκπτωσης, που διαφημίζει κάθε κατάστημα θα πρέπει να είναι πραγματικό και όχι παραπλανητικό».
Οι εκπτώσεις, που αρχίζουν επίσημα στις 15 Ιουλίου, δίνουν την ευκαιρία, στους καταναλωτές να επωφεληθούν από τις μειωμένες τιμές των προϊόντων αλλά ταυτόχρονα κρύβουν και αρκετές παγίδες, όπως αναφέρει το ΕΛΚΕΚΑ (Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών) συμβουλεύει τους καταναλωτές στα εξής:
  • - Πριν βγείτε για ψώνια να σκεφτείτε καλά τις ανάγκες που έχετε και μη δημιουργείτε τεχνητές, μην πέφτετε θύματα της υπερκατανάλωσης.
  • - Μην αγοράζετε με την λογική του φθηνού εάν δεν το χρειάζεστε, είναι περιττό και δεν έχετε κανένα κέρδος.
  • - Μην επηρεάζεστε από την διαφήμιση. Η ωραιοποιημένη εικόνα των προϊόντων δεν σημαίνει ότι ανταποκρίνεται και στην πραγματικότητα.
  • - Πριν αγοράσετε, κάνετε μια έρευνα αγοράς, συγκρίνετε τιμές και επιλέξετε σωστά.
  • - Αν αγοράσετε ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να τα αντικαταστήσετε με άλλα ή να πάρετε πίσω τα λεφτά σας.
  • -Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων.
  • -Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
  • -Κάθε είδος πρέπει να γράφει δύο τιμές. Μία που ίσχυε πριν την έκπτωση και μία που προκύπτει μετά καθώς και το ποσοστό της έκπτωσης.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ . Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι στο συνολικό ποσοστό στις βιτρίνες των καταστημάτων.
  • -Αγοράζετε εποχιακά είδη, μην περιμένετε ότι θα έχετε την ευκαιρία να αγοράσετε μία τηλεόραση ή ένα ψυγείο σε καλή τιμή, αντίθετα μπορεί να πετύχετε καλή τιμή σε ρούχα, παπούτσια και είδη της φετινής μόδας.
  • -Η αγορά προϊόντων με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πρέπει να δίνετε προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους που διέπουν αυτή την συνδιαλλαγή.
  • - Ζητείστε για όλες τις αγορές σας αποδείξεις και μην ξεχνάτε ότι μέρος της ευθύνης έχουν και οι καταναλωτές, εάν στο δρόμο σας γίνει έλεγχος και δεν έχετε απόδειξη, το δε πρόστιμό είναι μεγάλο.
  • - Αποφύγετε τον συνωστισμό, ανάμεσα στο πολύ κόσμο υπάρχουν και μερικοί που δεν θέλουν να ξοδέψουν, αλλά σκοπεύουν να “ελαφρύνουν” το δικό σας πορτοφόλι.
  • - Καταγγείλετε κάθε περίπτωση πλασματικών εκπτώσεων ή ελαττωματικών προϊόντων στο ΕΛΚΕΚΑ (Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών) τηλ.210-3803116 ή στο 1520.

Δεν υπάρχουν σχόλια: