Τετάρτη 29 Ιουλίου 2009

Ακριβά εισιτήρια, ανύπαρκτος σιδηρόδρομος

Να πληρώσεις -και ακριβά, ακόμη- για κάτι υπαρκτό. Κάτι που θα αξίζει. Να αυξηθούν τα εισιτήρια του τρένου, όμως, για ποιον λόγο; Στην Ελλάδα -και πολύ περισσότερο στη Θεσσαλονίκη- υποβαθμίσαμε τόσο το σιδηρόδρομό μας, που κανείς δε σκέφτεται ένα ταξίδι με τρένο. Βαπτίσαμε προαστιακές, γραμμές που συνδέουν... πόλεις (Θεσσαλονίκη-Λιτόχωρο για παράδειγμα) την ίδια στιγμή που οι γραμμές του τρένου προς τα δυτικά (στη ΜΕνεμένη και στον Εύοσμο) καλύφθηκαν από πεζοδρόμια για να βρουν... στέγη ομπρέλες και καναπέδες καφετεριών.
Κι όμως, έως και 33% ακριβότερα θα είναι από την 1η Αυγούστου τα εισιτήρια των τρένων. Συγκεκριμένα, οι τιμές των εισιτηρίων για τα απλά τρένα αυξάνονται κατά 33%, για τα Intercity κατά 13% και για τα express κατά 7%. Μάλιστα, οι ανατιμήσεις που έχει αποφασίσει ο οργανισμός δεν τελειώνουν εδώ, καθώς οι αυξήσεις αυτές θα επαναληφθούν ανά τρία οκτάμηνα.
Την ίδια ώρα στις εμπορευματικές μεταφορές θα εφαρμοστεί το σύστημα των ελεγχόμενων εκπτώσεων, που δεν θα υπερβαίνει το 50% από το 80% που ισχύει σήμερα, ενώ θα γίνει αύξηση των κομίστρων κατά 5%.
Έτσι, αναμένεται ενίσχυση των εσόδων κατά 70% (12 εκατ. ευρώ το 2010 και 28 εκατ. ευρώ το 2011).
Οι αυξήσεις των εισιτηρίων εκτιμάται ότι θα αποφέρουν στα ταμεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιπλέον 5,4 εκατ. ευρώ το 2009, 22,75 εκατ. το 2010 και 39 εκατ. ευρώ το 2011. Παράλληλα, με την αναθεώρηση του συνόλου των δρομολογίων αναμένεται να μειωθεί το κόστος κατά 21% το 2009 και κατά 52% το 2010 και το 2011.

Δεν υπάρχουν σχόλια: