Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011

Στον τουρισμό ελπίζουν οι επιχειρηματίες…

Στον τουρισμό, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα “νέα μέσα” ελπίζουν οι Βορειοελλαδίτες επιχειρηματίες για το μέλλον. Αυτό προκύτει από έρευνα που διενήργησε η εταιρία Focus Bari για λογαριασμό του >>>

 ka-business.gr και της έντυπης έκδοσής του, με θέμα "Η ψυχολογία των επιχειρηματιών εν μέσω μνημονίου: Πώς η κρίση δημιουργεί ανάπτυξη".

Η έρευνα παρουσιάστηκε σήμερα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, με αφορμή το συνέδριο “Καινοτομία και Ανάπτυξη” που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Νοεμβρίου, από τις 10.30πμ έως 20.30μμ, στο ξενοδοχείο Porto Palace (Λιμάνι) της Θεσσαλονίκης. Θεματικές του συνεδρίου είναι 

  • ο ρόλος της Περιφέρειας στην Ανάπτυξη της Εθνικής Οικονομίας,
  • οι Τρόποι στήριξης επιχειρηματιών εν μέσω μνημονίου,
  • το μέλλον της Θεσσαλονίκης: πού πάμε; και
  • τεχνολογία: Νέα Μέσα - ΜΜΕ ή Πρόκληση.

Το συνέδριο γίνεται υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Δήμου Θεσσαλονίκης. Με την στήριξη του ΣΕΒΕ και της ΔΕΘ ΑΕ.

Τι “είδε” η έρευνα

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε ένα δείγμα 100 επιχειρηματιών μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων σε Αττική και Θεσσαλονίκη το χρονικό διάστημα 5 έως 20 Οκτωβρίου. Προκύπτει ότι, 8 στους 10 επιχειρηματίες, πιστεύουν πως οι επιχειρήσεις της περιφέρειας είναι πολύ έως αρκετά σημαντικές, για την ανάκαμψη της οικονομίας. Ενώ 6 στους 10, πιστεύουν ότι η περιφέρεια κρύβει πολύ μεγάλες ικανότητες τις οποίες δεν έχει ακόμα αναπτύξει καθώς και στελέχη τα οποία δεν αξιοποιεί ικανοποιητικά.

Για να γίνει όμως αυτό χρειάζονται κάποιες προϋποθέσεις, κυρίως η διευκόλυνση των διαδικασιών… αλλά και επένδυση σε προηγμένες τεχνολογίες για την καλύτερη αξιοποίηση της ελληνικής γης.

Ειδικότερα το (75%) ζητά λιγότερη γραφειοκρατεία, το (60%)  επένδυση σε προηγμένες τεχνολογίες για την καλύτερη αξιοποίηση της ελληνικής γης και το (46%) ζητά προσέλκυση ικανών στελεχών αλλά και ευνοϊκή φορολογία (46%).

Παρά την οικονομική κρίση, υπάρχουν κλάδοι στους οποίους ποντάρουν οι επιχειρηματίες για ανάπτυξη στο μέλλον. Αυτοί είναι

  • ο Τουρισμός (89%),
  • το Ηλεκτρονικό Εμπόριο(82%),
  • τα New Media (51%),
  • η Πληροφορική (43%),
  • Τρόφιμα Ποτά (32%) και ακολουθούν οι
  • Τηλεπικοινωνίες με (25%),
  • η Διαφήμηση με (23%),
  • η Υγεία με (22%),
  • η Βιομηχανία με (18%).

Οι κλάδοι που τόσα χρόνια γνώριζαν ανάπτυξη στην Ελλάδα όπως το Λιανεμπόριο (100%), οι Κατασκευές(100%) και τα παραδοσιακά ΜΜΕ (95%), φαίνονται σε μεγάλη αδυναμία.

Περισσότερα στο http://www.ka-business.gr/pages/research/ereyna

Δεν υπάρχουν σχόλια: