Πέμπτη 12 Μαρτίου 2009

Διαδικτυακό κουίζ

για νέους καταναλωτές

Για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή η μη κυβερνητική οργάνωση Νέοι Ευρωπαίοι Οργανωμένοι Ικανοί(ΝΕΟΙ) προσκαλεί όλους τους νέους να λάβουν μέρος σε έναν knockout διαγωνισμό γνώσεων που εξετάζει μια σειρά καταναλωτικών ζητημάτων.Την Κυριακή 15 Μαρτίου στον ιστοτόπο www.mkoneoi.gr νέοι και νέες μπορούν να τεστάρουν τις γνώσεις τους και να ενημερώνονται για βασικά καταναλωτικά θέματα μέσω ενός ηλεκτρονικού κουίζ.
Στα θέματα στα οποία θα μπορούν να συμμετάσχουν οι νέοι, συμπεριλαμβάνονται:
  • Νέοι καταναλωτές - δικαιώματα και υποχρεώσεις
  • Τρόφιμα και υγεία
  • Ασφάλεια και περιβάλλον
  • Αγορές μέσω διαδικτύου
Στόχος της δράσης είναι οι νέοι καταναλωτές να ενημερωθούν για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους ως υπεύθυνοι καταναλωτές και να αποκτήσουν ουσιαστικές δεξιότητες ζωής που θα τους προετοιμάσουν για τον κόσμο της εργασίας και γενικότερα της κοινωνίας.
Οι ερωτήσεις εξετάζουν τη γνώση του νέου καταναλωτή σε θέματα όπως τον καταναλωτικό νόμο, τη σωστή διατροφή και την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον και τις διαδικτυακές αγορές. Στην πραγματικότητα η δράση αυτή, οπλίζει τους νέους με τις αναγκαίες πληροφορίες για να λάβει τις σωστές αποφάσεις και να γίνει μια ισχυρή δύναμη στην αλλαγή και τη διαμόρφωση των αγορών.
Με αφορμή την οικονομική κρίση που παρατηρείται, πολλοί νέες και νέες έχουν στραφεί σε αγορές μέσω διαδικτύου με σκοπό την επίτευξη πιο οικονομικών αγορών. Η οργάνωση ΝΕΟΙ έχοντας πάντα ως στόχο την ενημέρωση και ενθάρρυνση των νέων για τη συμμετοχή τους στο δημόσιο βίο και στα κοινωνικά δρώμενα έρχεται σε επαφή καθημερινά μαζί τους ακούει τα προβλήματά τους και ενημερώνει σε θέματα που προβληματίζουν τους νέους όπως οι ασφαλείς αγορές μέσω διαδικτύου.
  • Βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει όλες τις πληροφορίες για την αγορά σας και ότι είναι σαφείς και αναλυτικές και εμπεριέχουν όλες τις ειδικές χρεώσεις, όπως φόροι, έξοδα αποστολής κ.λ.π.
  • Πριν την αγορά ερευνήστε το διαδικτυακό τόπο που επιλέγετε για τη συναλλαγή σας: υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας, σαφής επωνυμία επιχείρησης, παρέχει ασφαλή σύνδεση (https:// πρωτόκολλο, έγκυρο υπογεγραμμένο πιστοποιητικό ασφάλειας)?
  • Να διαβάζετε πάντα τους όρους συναλλαγής, για να είστε ενήμεροι για την πολιτική της εταιρείας σε περίπτωση ακύρωσης, επιστροφής ή χρόνου παράδοσης.
  • Θα πρέπει πάντα να σας δίνεται η δυνατότητα να εκτυπώσετε ή να σώσετε την παραγγελία σας σε αρχείο προσωπικό.
  • Εξίσου σημαντικό είναι και η διαχείριση των προσωπικών σας δεδομένων. Οι αξιόπιστες εταιρείες ενημερώνουν τον καταναλωτή με ποιόν τρόπο θα διαχειριστούν τα προσωπικά δεδομένα που παραθέτει για τη συναλλαγή του.
  • Κρατάτε πάντα ένα αντίγραφο με τους όρους επιστροφής χρημάτων καθώς και τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή υπηρεσίας που αγοράσατε. Ως καταναλωτές έχετε τα ίδια δικαιώματα με το εάν αγοράζατε την ίδια υπηρεσία από ένα συμβατικό κατάστημα.
  • Τέλος, εάν είστε διστακτικοί να χρησιμοποιήσετε την πιστωτική σας κάρτα, ή εάν δεν έχετε, υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής με αντικαταβολή ή η χρήση μιας προπληρωμένης πιστωτικής κάρτας που μπορεί να εκδοθεί από την τράπεζά σας για τα συγκεκριμένο ποσό της συναλλαγής. Οι κάρτες αυτές καλύπτουν ένα σημαντικό κενό στο χώρο των ηλεκτρονικών συναλλαγών, γιατί επιτρέπουν στον καταναλωτή να απολαύσει όλα τα θετικά που συνοδεύουν τη χρήση πιστωτικών καρτών, επιλέγοντας εκείνος το χρηματικό ποσό που θα χρησιμοποιήσει στην κάρτα του χωρίς καμία τραπεζική δέσμευση. Ακόμα και εάν η κάρτα χαθεί ή υποκλαπούν τα στοιχεία της, το μόνο που μπορεί να απολέσει ο κάτοχος είναι το ποσό της κάρτας.
«Οι online αγορές αποτελούν τον ιδανικό τρόπο για εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων. Μπορούμε να σερφάρουμε στην άνεση του σπιτιού μας, ψάχνοντας για κάθε είδους προϊόντα, συγκρίνοντας τιμές, υπηρεσίες και προσφορές», δηλώνει η πρόεδρος της οργάνωσης ΝΕΟΙ, Άννα Ευθυμίου. «Οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για τις αγορές τους είναι γενικά ικανοποιημένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές, διότι διευρύνει το μέγεθος της αγοράς στην οποία συναλλάσσονται και τους παρέχει πρόσβαση σε περισσότερους προμηθευτές και περισσότερες επιλογές. Προσφέρει τη δυνατότητα για σύγκριση προϊόντων, προμηθευτών και τιμών σε πολύ διευρυμένη κλίμακα. Ήδη 150 εκατ. Καταναλωτές – κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης προβαίνουν σε ηλεκτρονικές αγορές, αν και μόνον 30 εκατ. προβαίνουν σε διασυνοριακές ηλεκτρονικές αγορές. Ο φόβος και η αβεβαιότητα της αξιοπιστίας των online συναλλαγών, ωστόσο, αποτρέπει το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων από την εκμετάλλευση των αγοραστικών δυνατοτήτων του Διαδικτύου. Για το λόγο αυτό όλοι οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να μεριμνήσουν, ώστε ότι η εδραίωση της χρήσης του Διαδικτύου για τις αγορές μας να μην προσκρούσει στην αδυναμία της κατάργησης των σημαντικών ρυθμιστικών εμποδίων ή της αντιμετώπισης σημαντικών ζητημάτων εμπιστοσύνης για τους καταναλωτές».
Οι νέοι και νέες μπορούν να επικοινωνούν με την οργάνωση ΝΕΟΙ στα τηλέφωνα 2310 384025 & 2310 232418 για περισσότερες πληροφορίες και με την ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή στο 1520.

Δεν υπάρχουν σχόλια: