Να στηρίξει τις ΜΜΕ, εν μέσω οικονομικής ύφεσης, προσπαθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ενημερωτική Ημερίδα για τη Χρηματοδότηση των ΜΜΕ από την ΕΕ (http://www.sme-finance-day.eu/) πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 20 Ιανουαρίου στην Αθήνα. Η εν λόγω ημερίδα αποτελεί μέρος από μια σειρά εκδηλώσεων που θα διεξαχθούν σε όλες τις πρωτεύουσες των Κρατών Μελών το 2009.
Κύριοι ομιλητές ήταν εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής από τις Γενικές Διευθύνσεις Οικονομικών και Χρηματοδοτικών Υποθέσεων, Επιχειρήσεων και Βιομηχανίας, Περιβάλλοντος και Έρευνας και Τεχνολογίας, από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων και από τον Εκτελεστικό Οργανισμό για την Ανταγωνιστικότητα και την Καινοτομία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εκδήλωση, επισκεφθείτε την ακόλουθη ιστοσελίδα: http://www.aidfunding.mfa.gr/
Η ημερήσια διάταξη της εκδήλωσης στην Αθήνα είναι διαθέσιμη από την ιστοσελίδα: http://aidfunding.mfa.gr/images.pdf/programma.pdf
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Ενέργεια:
Οι τρεις πυλώνες του Προγράμματος–Πλαίσιο για την Ανταγωνιστικότητα και την Καινοτομία
Το Πρόγραμμα-Πλαίσιο για την Ανταγωνιστικότητα και την Καινοτομία (ΠΠΑΚ), το οποίο απευθύνεται στις ΜΜΕ, βασίζεται σε τρεις πυλώνες, οι οποίοι παρουσιάστηκαν σήμερα κατά τη διάρκεια της «Ενημερωτικής Ημερίδας για τη Χρηματοδότηση των ΜΜΕ από την ΕΕ»:
1. Το Πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (Περισσότερα από 2.100 εκατομμύρια ευρώ, από τα οποία 1.100 εκατομμύρια ευρώ προορίζονται για την ενίσχυση της πρόσβασης των ΜΜΕ σε χρηματοδότηση μέσω των χρηματοδοτικών μέσων του ΠΠΑΚ).
2. Το «πρόγραμμα στήριξης της πολιτικής για τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών» (728 εκατομμύρια ευρώ).
3. Το πρόγραμμα «Έξυπνη Ενέργεια για την Ευρώπη» (727 εκατομμύρια ευρώ).
Ευρωπαϊκό δίκτυο υποστήριξης επιχειρήσεων (Enterprise Europe Network)
To Enterprise Europe Network (http://www.enterprise-europe-network.ec.europa.eu/index_en.htm) αποτελεί πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ένα από τα κυριότερα εργαλεία του ΠΠΑΚ. Το δίκτυο δημιουργήθηκε το 2008 και παρέχει υποστήριξη και συμβουλές σε επιχειρήσεις από όλη την Ευρώπη. Αποτελείται από περισσότερες από 550 τοπικές οργανώσεις-εταίρους, προσφέροντας συγκεκριμένες και αποτελεσματικές λύσεις για επιχειρηματίες και εταιρείες σε περισσότερες από 40 χώρες: στην ΕΕ-27, στις υποψήφιες προς ένταξη χώρες, όπως είναι η Κροατία, η ΠΓΔΜ και η Τουρκία, στα μέλη του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και σε άλλες συμμετέχουσες τρίτες χώρες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται η Ρωσία, η Ελβετία, οι ΗΠΑ και μέρος της Κίνας.
Στην Ελλάδα, οι υπηρεσίες του Enterprise Europe Network παρέχονται μέσω μιας κοινοπραξίας από 16 οργανισμούς, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται κλαδικοί φορείς, ινστιτούτα έρευνας και τεχνολογίας, εμπορικά και βιομηχανικά επιμελητήρια και φορείς με βαρύνοντα ρόλο στον τομέα της καινοτομίας και των ΜΜΕ (http://www.enterprise-hellas.gr/).
Χρηματοδοτικά μέσα του ΠΠΑΚ
Τα χρηματοδοτικά μέσα του ΠΠΑΚ αποτελούν τον πυρήνα του προγράμματος «Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία». Στοχεύουν στην κινητοποίηση των τραπεζών και άλλων χρηματοδοτικών οργανισμών προς όφελος των ΜΜΕ. Καθώς τα αποτελέσματα των προηγούμενων προγραμμάτων ήταν ελπιδοφόρα, τα κεφάλαια σχεδόν διπλασιάστηκαν για την περίοδο 2007-2013.
Η Επιτροπή έχει αναθέσει στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (ΕΤαΕ) τη διαχείριση των εξής μέσων:
· «Μηχανισμός εγγυήσεων υπέρ των ΜΜΕ»: Η ΕΕ αναλαμβάνει ένα μέρος του κινδύνου, τον οποίο συνεπάγεται η χορήγηση δανείων σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με αντάλλαγμα τη δέσμευση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων να αυξήσουν τα δάνεια που χορηγούν σε ΜΜΕ. Κατά την τελευταία δεκαετία, η ΕΕ έχει προσφέρει εγγυήσεις ύψους 436 εκατομμυρίων ευρώ σε τράπεζες και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, καλύπτοντας χαρτοφυλάκια δανείων συνολικού ύψους 28 δισεκατομμυρίων ευρώ περίπου.
· «Μηχανισμός Υψηλής Ανάπτυξης και Καινοτομίας για τις ΜΜΕ» (GIF): Το ΕΤαΕ επενδύει σε ταμεία επιχειρηματικών κεφαλαίων, τα οποία εστιάζουν τις δραστηριότητές τους σε μικρές εταιρείες υψηλής ανάπτυξης. Η συμμετοχή του ΕΤαΕ σε ταμεία αυτού του είδους τους δίνει τη δυνατότητα να επενδύουν περισσότερα κεφάλαια σε ΜΜΕ που βρίσκονται στο αρχικό στάδιο της ανάπτυξής τους και να προσελκύουν ευκολότερα και άλλους επενδυτές.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ΠΠΑΚ και την εφαρμογή των χρηματοδοτικών μέσων (παράρτημα 2), συμβουλευτείτε την ακόλουθη απόφαση της ΕΕ (EL):
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ?LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:310:0015:0040:EL:PDF
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου