Σε λιμάνι της... αγωνίας έχει μετατραπεί, τις τελευταίες ημέρες, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η κατάρρευση της συμφωνίας με τη Χάτσισον ήταν "η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι" και, από το Μαξίμου διεμήνυσαν ότι "ο πρωθυπουργός θα επιθυμούσε μια αλλαγή". Όλα δείχνουν ότι ο Γιάννης Τσιάρας εγκαταλείπει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του Ο.Λ.Θ, ηθελημένα ή άθελα.
Οι προσπάθειες που έγιναν, τα τελευταία χρόνια, δεν ευωδόθηκαν. Το λιμάνι -λένε οι Κασσάνδρες- μετατράπηκε σε... νέα Λαδάδικα, με τα εστιατόρια και τα μπαράκια να ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια, αλλά τις εγκαταστάσεις υποδομής να μη γνωρίζουν την παραμικρή βελτίωση.
Χαρακτηριστικά είναι και τα στατιστικά στοιχεία τα οποία ανακοινώνει ο ΟΛΘ. Έτσι, το 2008(από τον Ιανουάριο ως και τον Νοέμβριο) διακινήθηκαν από το λιμάνι της Θεσσαλοκνίκης 14.373.245 τόννοι, έναντι 16.231.478 τόνων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2007 -δηλαδή είχαμε πτώση της τάξης του -11,45%. Η μεγαλύτερη (ποσοστιαία) πτώση ήταν αυτή στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (-46,01%), η οποία, σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού οφείλεται στην απεργία των τελευταίων μηνών -κινητοποίηση κατά της ιδιωτικοποίησης του ΣΕΜΠΟ.
Πάντως, ο ΟΛΘ τα πήγε καλύτερα στον τομέα της διακίνησης επιβατών: 162.731 επιβάτες διακινήθηκαν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2008 και μόνον 148.215 το 2007. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι, το καλοκαίρι που πέρασε, είχαν δημιουργηθεί τα γνωστά προβλήματα με τις άγονες γραμμές και τις αποσύρσεις εταιριών.
Ακόμη, όμως και η διάρκεια της κινητοποίησης χρεώνεται στον κ. Τσιάρα, ο οποίος -είναι αλήθεια- είχε να αντιμετωπίσει... θεούς και δαίμονες. Ακόμη και την οικονομική συγκυρία, η οποία -τουλάχιστον σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΟΛΘ- οφείλεται για το ότι η κοινοπραξία εταιριών Χάτσισον αποφάσισε να "τραβηχτεί" από τη συμφωνία για το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Στελέχη του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος υποστηρίζουν ότι η ιστορία αυτή "έχει πάει πίσω, τουλάχιστον δύο χρόνια".
Καθώς, λοιπόν, από τη μία έχει διαταραχθεί η εργασιακή ειρήνη στον ΟΛΘ κι από την άλλη έχει καταρρεύσει η επικείμενη συμφωνία για τον ΣΕΜΠΟ, η δυσαρέσκεια της κεντρικής εξουσίας είναι έκδηλη. "Έδωσαν δικαίωμα στον έναν και στον άλλον να εμφανίζονται ως... σωτήρες του λιμανιού", σχολίαζε κομματικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, αναφερόμενο στην εκδήλωση για το λιμάνι την οποία οργανώνει για τη Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2009, στην αποθήκη Γ του ΟΛΘ, η παράταξη "Θεσσαλονίκη Πρωταγωνίστρια" της δημοτικής συμβούλου και βουλευτίνας του ΠΑΣΟΚ Χρύσας Αράπογλου. Στην εκδήλωση, εκτός από την κ. Αράπογλου, έχουν κληθεί να μιλήσουν ο αρχιτέκτονας, καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Γιώργος Κύρρου και ο επίκουρος καθηγητής Λιμενικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Θάνος Πάλλης. Στη συζήτηση έχουν κληθεί να πάρουν μέρος φορείς της Θεσσαλονίκης.
Οι προσπάθειες που έγιναν, τα τελευταία χρόνια, δεν ευωδόθηκαν. Το λιμάνι -λένε οι Κασσάνδρες- μετατράπηκε σε... νέα Λαδάδικα, με τα εστιατόρια και τα μπαράκια να ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια, αλλά τις εγκαταστάσεις υποδομής να μη γνωρίζουν την παραμικρή βελτίωση.
Χαρακτηριστικά είναι και τα στατιστικά στοιχεία τα οποία ανακοινώνει ο ΟΛΘ. Έτσι, το 2008(από τον Ιανουάριο ως και τον Νοέμβριο) διακινήθηκαν από το λιμάνι της Θεσσαλοκνίκης 14.373.245 τόννοι, έναντι 16.231.478 τόνων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2007 -δηλαδή είχαμε πτώση της τάξης του -11,45%. Η μεγαλύτερη (ποσοστιαία) πτώση ήταν αυτή στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (-46,01%), η οποία, σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού οφείλεται στην απεργία των τελευταίων μηνών -κινητοποίηση κατά της ιδιωτικοποίησης του ΣΕΜΠΟ.
Πάντως, ο ΟΛΘ τα πήγε καλύτερα στον τομέα της διακίνησης επιβατών: 162.731 επιβάτες διακινήθηκαν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 2008 και μόνον 148.215 το 2007. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι, το καλοκαίρι που πέρασε, είχαν δημιουργηθεί τα γνωστά προβλήματα με τις άγονες γραμμές και τις αποσύρσεις εταιριών.
Ακόμη, όμως και η διάρκεια της κινητοποίησης χρεώνεται στον κ. Τσιάρα, ο οποίος -είναι αλήθεια- είχε να αντιμετωπίσει... θεούς και δαίμονες. Ακόμη και την οικονομική συγκυρία, η οποία -τουλάχιστον σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΟΛΘ- οφείλεται για το ότι η κοινοπραξία εταιριών Χάτσισον αποφάσισε να "τραβηχτεί" από τη συμφωνία για το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Στελέχη του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος υποστηρίζουν ότι η ιστορία αυτή "έχει πάει πίσω, τουλάχιστον δύο χρόνια".
Καθώς, λοιπόν, από τη μία έχει διαταραχθεί η εργασιακή ειρήνη στον ΟΛΘ κι από την άλλη έχει καταρρεύσει η επικείμενη συμφωνία για τον ΣΕΜΠΟ, η δυσαρέσκεια της κεντρικής εξουσίας είναι έκδηλη. "Έδωσαν δικαίωμα στον έναν και στον άλλον να εμφανίζονται ως... σωτήρες του λιμανιού", σχολίαζε κομματικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας, αναφερόμενο στην εκδήλωση για το λιμάνι την οποία οργανώνει για τη Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2009, στην αποθήκη Γ του ΟΛΘ, η παράταξη "Θεσσαλονίκη Πρωταγωνίστρια" της δημοτικής συμβούλου και βουλευτίνας του ΠΑΣΟΚ Χρύσας Αράπογλου. Στην εκδήλωση, εκτός από την κ. Αράπογλου, έχουν κληθεί να μιλήσουν ο αρχιτέκτονας, καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Γιώργος Κύρρου και ο επίκουρος καθηγητής Λιμενικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Θάνος Πάλλης. Στη συζήτηση έχουν κληθεί να πάρουν μέρος φορείς της Θεσσαλονίκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου