«Ο,τι και να γίνει, τα λιμάνια της Ελλάδας θα διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους και το 51% θα παραμείνει στο Δημόσιο». Τη διαβεβαίωση αυτή παρείχε, από τη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος ΕΛΙΜΕ και του ΟΛΠ, παλιός υπουργός του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Ανωμερίτης. Ο κ. Ανωμερίτης προανήγγειλε ότι ο αρμόδιος υπουργός θα προβεί σε ανακοινώσεις (ίσως και μέσα στο Δεκέμβριο) για την οργάνωση του σχήματος του νέου λιμενικού συστήματος της χώρας, αφού έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές μελέτες. Αρνήθηκε, πάντως, να σχολιάσει τις φήμες που ...
έχουν διαρρεύσει περί αντιδράσεων των μικρότερων λιμανιών για ένταξή τους κάτω από δύο holding, του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.Να κλείσει το θέμα προσπάθησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Στέλιος Αγγελούδης: Τόνισε ότι οι πλειοψηφούντες εταίροι που συμμετέχουν στους 12 Οργανισμούς, είναι ο εξής ένας, το Δημόσιο. Οπότε, πριν υπάρξει οποιαδήποτε συζήτηση στους 12 λιμενικούς οργανισμούς, θα πρέπει να έχει εκφρασθεί η θέση της κυβέρνησης.
Οι παραπάνω δηλώσεις έγιναν με αφορμή τη συνεδρίαση της ΕΛΙΜΕ, στη διάρκεια της οποίας αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, η ίδρυση Ινστιτούτου Κατάρτισης Ναυτιλίας, Λιμένων και Συνδυασμένων Μεταφορών, με το διακριτικό τίτλο «Εξάντας» και έδρα στη Θεσσαλονίκη. Η ΕΛΙΜΕ επίσης αποφάσισε: Nα εγγραφεί μέλος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), να ξαναγίνει η Ένωση μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμένων (ESPO), να αξιοποιήσει το πρόγραμμα ψηφιακής σύγκλισης για e- porting και να γίνει προσπάθεια, ώστε όλα τα λιμάνια της Ελλάδας να αποκτήσουν περιβαλλοντική πιστοποίηση και να γίνουν Eco Ports, όπως ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη.
Επίσης, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα για τη χρήση του 2009 όλων των λιμανιών, τα οποία έχουν ως εξής:
Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. ζημιές 118.924 ευρώ
Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε. ζημιές 360.000 ευρώ
Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας Α.Ε. κέρδη μετά φόρων 166.662 ευρώ
Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε. κέρδη μετά φόρων 482.877 ευρώ
Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου Α.Ε. κέρδη μετά φόρων 158.217 ευρώ
Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε. ζημιές 598.000 ευρώ
Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε. κέρδη μετά φόρων 458.594 ευρώ
Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου Α.Ε. κέρδη προ φόρων 365.133 ευρώ
Οργανισμός Λιμένος Πάτρας Α.Ε. κέρδη μετά φόρων 802.035 ευρώ
Οργανισμός Λιμένος Ραφήνας Α.Ε. κέρδη προ φόρων 839.441 ευρώ
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Αγγελούδης ισχυρίστηκε σχετικά με το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα, ότι η καθυστέρηση στην υπογραφή της απαιτούμενης κυβερνητικής απόφασης δεν οφείλεται, σε καμία περίπτωση, σε «απροθυμία» μελών της κυβέρνησης να υπογράψουν την απόφαση, αλλά σε καθαρά γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες. Φάνηκε αισιόδοξος ότι το θέμα θα λήξει εντός του μηνός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου