Η κόντρα στην ΕΥΑΘ, μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων καλά κρατεί, με μοναδικό χαμένο στην υπόθεση τον πολίτη -και κανέναν άλλον. Χθες Πέμπτη 20 Αυγούστου 2009, οι εργαζόμενοι έδωσαν συνέντευξη τύπου για το θέμα των οδηγών και της άρνησής τους να επιβαίνουν σε αυτοκίνητα Δήμων για να πηγαίνουν σε σημεία όπου πρέπει να αποκαταστήσουν βλάβες. Μια άρνηση που, μοναδικό αντίκτυπο έχει την ταλαιπωρία των πολιτών, οι οποίοι βλέπουν μια βλάβη που σε κανονικές συνθήκες θα χρειάζονταν μερικές ώρες να επιδιορθωθεί, να διαρκεί μέρες...
Οι εργαζόμενοι στην ΕΥΑΘ κατήγγειλαν ότι εργαζόμενοι άλλων ειδικοτήτων εργάζονται ως οδηγοί, παράλληλα, σε αυτοκίνητα της Εταιρίας Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) Α.Ε., έναντι πρόσθετου μικρού οικονομικού επιδόματος. Την καταγγελία έκαναν εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνδικάτων Επαγγελματιών Οδηγών (ΠΟΣΕΜ).
Σε συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησαν χθες στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, οι συνδικαλιστές οδηγοί, παρουσία και συνδικαλιστών της ΕΥΑΘ, επέκριναν την πρακτική της εταιρίας, που - όπως είπαν - ισχυρίζεται ότι, οι οδηγοί καλύπτονται από σχετική έγγραφη άδεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την οδήγηση των εταιρικών οχημάτων. "Πώς είναι δυνατόν εργαζόμενοι με ερασιτεχνικό δίπλωμα να οδηγούν επαγγελματικά αυτοκίνητα; Σε αυτά τα αυτοκίνητα επιβιβάζονται και άλλοι εργαζόμενοι. Ποιος τους καλύπτει εάν συμβεί κάποιο ατύχημα;" διερωτήθηκε ο εκπρόσωπος της ΠΟΣΕΜ, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Να σημειωθεί εδώ ότι τα αυτοκίνητα τα οποία χρησιμοποιούνται καλύπτονται από μεικτή ασφάλιση, άρα οι επιβαίνοντες, για ο,τιδήποτε τους συμβεί, καλύπτονται από την ασφαλιστική εταιρία του αυτοκινήτου -κι όχι του οδηγού.
Οι συνδικαλιστές της ύδρευσης ανέφεραν επίσης, ότι ιδιαίτερα μετά την αλλαγή του συστήματος συνεργείων, από βάρδιες επιφυλακής σε κυλιόμενες βάρδιες, έχουν προκύψει περισσότερες ανάγκες για μετακινήσεις με αυτοκίνητα και επομένως για οδηγούς, αλλά δεν έχουν γίνει προσλήψεις. "Στην πρωινή βάρδια υπάρχει ένας οδηγός για όλο το κέντρο της Θεσσαλονίκης, που μεταφέρει συνεχώς υπαλλήλους στις βλάβες. Δεν φτάνει το προσωπικό" δήλωσε ο γραμματέας του σωματείου εργαζομένων της ΕΥΑΘ Γιώργος Αρχοντόπουλος.
Να σημειωθεί, επίσης, εδώ, ότι, με το παλιό σύστημα, στις βάρδιες επιφυλακής, οι εργαζόμενοι κινούνταν για την αποκατάσταση μιας βλάβης με το προσωπικό τους αυτοκίνητο, λαμβάνοντας ένα επιμίσθιο, κάτι που δε συμβαίνει με το νέο σύστημα.
Οι συνδικαλιστές έστειλαν επιστολή στον γενικό γραμματέα της περιφέρειας, ζητώντας του να διαψεύσει ή να επιβεβαιώσει την καταγγελία και εάν πραγματικά ισχύει, να πάρει θέση.
Διαφορετική είναι η άποψη της διοίκησης: "Σαράντα επτά άτομα παίρνουν αυτό το πρόσθετο επίδομα και δεν οδηγούν επαγγελματικά αυτοκίνητα, αλλά μόνο εταιρικά, για τα οποία απαιτείται μόνο ερασιτεχνικό δίπλωμα. Οι αιτήσεις προς την περιφέρεια έγιναν μετά από επιθυμία των ίδιων των εργαζομένων, ώστε να τους επιτραπεί να οδηγούν εταιρικό αυτοκίνητο, για να λαμβάνουν το σχετικό επίδομα", δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο γενικός προϊστάμενος του τμήματος συντήρησης δικτύου ύδρευσης και αποχέτευσης της ΕΥΑΘ Κωνσταντίνος Σιγιουλτζής.
Υπενθυμίζεται ότι ο προϊστάμενος της εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης έχει δώσει εντολή να συλλαμβάνεται όποιος εργαζόμενος αρνείται να μεταβεί σε βλάβη με εταιρικό αυτοκίνητο, αλλά ως τώρα δεν έχει αναφερθεί κάποια σύλληψη εργαζόμενου με αυτήν την αιτία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου