Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Καραβιές… τουριστών!

ΨΑΧΝΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΒΡΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
limani_01
Να αναδείξουν τη Θεσσαλονίκη ως κορυφαίο τουριστικό προορισμό αγωνίζονται φορείς της πόλης. Θέλουν να προσελκύσουν ξένες εταιρίες που οργανώνουν κρουαζιέρες, μήπως κι ανοίξει η τοπική αγορά.

Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε, χθες, στα γραφεία της διοίκησης του ΟΛΘ, οι τέσσερις εκπρόσωποι των τεσσάρων φορέων της πόλης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. ο πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης, ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ Δημήτρης Μπακατσέλος, και ο αντιπρόεδρος του ΕΣΘ κ. Μενεξόπουλος, υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας,. το οποίο προβλέπει οκτώ βήματα για την προσέλκυση τουριστών.
Πρώτο βήμα η έκδοση φυλλαδίου για τη Θεσσαλονίκη, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, που θα διανεμηθεί άμεσα σε όλες τις εταιρίες κρουαζιέρας/ναυτικούς πράκτορες,
Δεύτερο η συμμετοχή στη μεγαλύτερη έκθεση του κλάδου παγκοσμίως, την Cruise Shipping στο Μαϊάμι, στις 14-17 Μαρτίου,
Τρίτο η αίτηση ένταξης του ΟΛΘ στον οργανισμό λιμένων κρουαζιέρας της Μεσογείου (Medcruise) ως μόνιμου μέλους,
Τέταρτο συναντήσεις με εκπροσώπους εταιριών κρουαζιέρας και πρακτόρων,
Πέμπτο η διερεύνηση συνεργασιών με άλλα λιμάνια της νοτιοανατολικής Μεσογείου, ώστε να αναπτυχθούν κοινά «πακέτα» δρομολογίων κρουαζιέρας,
Έκτο η οργάνωση αποστολής στο Ισραήλ, στις 12/2, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα έναρξης ακτοπλοϊκών δρομολογίων μεταξύ των δύο περιοχών (θα βοηθήσει και η μακρά ιστορία της εβραϊκής κοινότητας στην πόλη). Αντίστοιχες αποστολές θα πραγματοποιηθούν σε Σμύρνη και Κωνσταντινούπολη.
Έβδομο η προσπάθεια παραχώρησης στην ΟΛΘ ΑΕ του επιβατικού σταθμού του λιμανιού, που σήμερα ανήκει στο υπουργείο Οικονομικών, ώστε να εκσυγχρονιστεί και να γίνει ένα μοντέρνο κτίριο –πέρα από ιδιαίτερα όμορφο, όπως είναι αυτήν τη στιγμή. Και…
Όγδοο η αναμόρφωση των εξωτερικών χώρων γύρω από τον επιβατικό σταθμό.
Δεν απέκλεισαν ακόμη και την πριμοδότηση των εισιτηρίων των επιβατών κρουαζιερόπλοιων.
Όσο για τα καλοκαιρινά δρομολόγια, αυτά έμειναν στα… ευχολόγια. Πάλι καλά που ήταν εκεί ο κ. Μπακατσέλος, ο οποίος εξέφρασε την ελπίδα, το επόμενο βήμα της συνεργασίας των τεσσάρων φορέων να αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Β. Αιγαίου και τις Σποράδες. Έτσι αναγκάστηκε κι ο κ. Αγγελούδης, ως διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, να πει πως, στην επόμενη συνεδρίαση, θα συζητηθεί αυτό το θέμα.
Όσον αφορά τα έργα που έχουν αποφασιστεί παλαιότερα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο Φεβρουάριο αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής μαρίνας μεσαίου μεγέθους, στην πρώτη προβλήτα.
«Το λιμάνι διαθέτει την απαραίτητη υποδομή να δεχθεί μεγάλα και μεσαίας κατηγορίας κρουαζιερόπλοια, ενώ θα γίνουν και κάποιες παρεμβάσεις καλλωπισμού του επιβατικού σταθμού επιβίβασης και αποβίβασης επισκεπτών. Ήδη έχουμε ξεκινήσει επαφές με τις εταιρίες οργάνωσης κρουαζιέρων με στόχο να εντάξουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα προγράμματά τους», δήλωσε ο κ. Αγγελούδης.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης,  Γ. Μπουτάρης, υποσχέθηκε  να είναι ο δήμος «δίπλα στο λιμάνι σε κάθε προσπάθεια ανάδειξης της πόλης σε κέντρο κρουαζιέρας, όχι μόνο προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων, αλλά να ξεκινούν κρουαζιέρες από τη Θεσσαλονίκη. Η Θεσσαλονίκη θα πρέπει να αναδειχθεί σε τουριστικό προορισμό και όχι μόνο σε κέντρο κρουαζιέρας. Εμείς ενεργοποιήσαμε στο πλαίσιο αυτό, τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ της Θεσσαλονίκης, ο οποίος είχε αδρανήσει τα τελευταία χρόνια».
Για τον πρόεδρο του ΕΒΕΘ, Δ. Μπακατσέλο,  «είναι πολύ θετική η συγκυρία, καθώς παρατηρείται μια μετατόπιση του ενδιαφέροντος των εταιριών οργάνωσης κρουαζιέρων από την Καραϊβική στη Μεσόγειο, την οποία πρέπει οι φορείς της πόλης να αξιοποιήσουμε. Η προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων θα αυξήσει σημαντικά την κίνηση στην αγορά της Θεσσαλονίκης, αλλά και σε γειτονικές περιοχές, καθώς οι τουρίστες κρουαζιέρας ξοδεύουν περισσότερα από έναν άλλο τουρίστα». Επεσήμανε, ακόμη, ότι μπορούν να αποτελέσουν πόλο έλξης κι άλλα αξιοθέατα της περιοχής, όπως ο Όλυμπος, το Δίον –κι άλλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: