Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Αυτοί ηλεκτροκίνητα ταξί κι εμείς... ΟΑΣΘ και ταρίφες!

Ταξί που κινούνται με… αποσπώμενες μπαταρίες, σα να είναι κινητά τηλέφωνα, ή παιδικά παιχνίδια, έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους (που αλλού) του Τόκιο! Το γράφει, πρωτοσέλιδα, η «Καθημερινή». Σύμφωνα με το δημοσίευμα πρόκειται για ηλεκτροκίνητα ταξί με αποσπώμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου, τα οποία έκαναν χθες την εμφάνισή τους στην πρωτεύουσα της
Ιαπωνίας.
Θα μου πείτε: "Μα, ήδη, υπάρχουν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Τι περισσότερο έχουν αυτά"; Διαβάζω κι απαντώ:
"Σε αντίθεση με τα συνηθισμένα υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα πρωτοποριακά αυτά οχήματα δεν χρειάζεται να σταματήσουν τη λειτουργία τους για ώρες προκειμένου να επαναφορτιστούν. Αρκεί απλώς να αντικαταστήσουν τις μπαταρίες τους που εξαντλήθηκαν με νέες, σε ειδικά εξοπλισμένα πρατήρια καυσίμων. Η όλη διαδικασία δεν διαρκεί παραπάνω από ένα λεπτό, λιγότερο δηλαδή απ’ όσο χρειάζεται για το γέμισμα ενός τυπικού ρεζερβουάρ με βενζίνη. Οι εξαντλημένες μπαταρίες μένουν στα πρατήρια και επαναφορτίζονται για χρήση σε επόμενο όχημα"!
Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία Better Place, που κατασκεύασε το ηλεκτρικό σύστημα τροφοδοσίας, τα νέα ταξί έχουν αυτονομία 300 χιλιομέτρων μέχρι να εξαντληθούν οι μπαταρίες τους. Η χρήση τους εντάσσεται σε πιλοτικό πρόγραμμα του δήμου του Τόκιο, με σκοπό τη μείωση των εκπομπών ρύπων από την κυκλοφορία. Σημειώνεται ότι μολονότι ο συνολικός αριθμός των ταξί δεν υπερβαίνει το 2% του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην ιαπωνική μεγαλούπολη, εκλύουν στην ατμόσφαιρα το 20% του διοξειδίου του άνθρακα που προέρχεται από οχήματα, καθώς βρίσκονται σε 24ωρη λειτουργία.
Θέλετε να κάνουμε σύγκριση; Ε, λοιπόν, ο συνολικός αριθμός των ταξί που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης ξεπερνά το 2% του στόλου των αυτοκινήτων κι εκλύουν πολύ μεγαλύτερο ποσοστό διοξειδίου του άνθρακα. Αλλά εμείς, βρισκόμαστε σε ύφεση και δεν είναι ώρα για τέτοια φιλόδοξα αναπτυξιακά προγράμματα... Ας συνεχίσουμε να σκάβουμε το... μετρό μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: