Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Οι Έλληνες προτιμούν… ελληνικά προϊόντα λόγω κρίσης

goldair_cargo_01Η κρίση έκανε τους Έλληνες να στραφούν στα προϊόντα που παράγονται στη χώρα μας, όπως προκύπτει από στοιχεία του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας. >>>

 

Αυτή η μεταστροφή λειτουργεί υπέρ της εθνικής οικονομίας, αλλά και της απασχόλησης, ειδικά σε μία περίοδο που η οικονομική κρίση οδηγεί πολλές επιχειρήσεις να βάλουν λουκέτο.
Στο πρώτο δίμηνο του 2011 η Ελλάδα ήταν η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 κρατών-μελών, που -σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat- μείωσε τις εισαγωγές της, κατά 11%, σε σχέση με τον περασμένο χρόνο, με άμεσο αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του εμπορικού της ελλείμματος, κατά 29,1%, όταν στην ευρωζώνη οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 22,6%.
Ταυτόχρονα, οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν στο δίμηνο κατά 39%, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο (20,5%).
Ο ΣΕΒΕ στην σχετική ανακοίνωση επισημαίνει: "Η διαδοχική μείωση των ελληνικών εισαγωγών από το 2009 έχει πολλαπλά οφέλη για την ελληνική οικονομία, με πρώτο την βελτίωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου. Πιο συγκεκριμένα, μειώνεται το υψηλό εισαγωγικό περιεχόμενο των προϊόντων που εξάγει η χώρα μας. Η εξάρτηση των εξαγωγών από τις εισαγωγές μέχρι σήμερα είχε ως αποτέλεσμα τη μονιμότητα του ελλειμματικού εμπορικού ισοζυγίου. Τα στοιχεία έμμεσα υποδεικνύουν ότι το καταναλωτικό κοινό της Ελλάδας, ως απόρροια της κρίσης, δείχνει να καταλαβαίνει ότι προτιμώντας τα ελληνικά προϊόντα συμβάλλει στην ανάπτυξη της οικονομίας και της απασχόλησης.

Πρέπει να στηρίξουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα, την εγχώρια παραγωγή, γιατί αποτελεί προϋπόθεση ανάπτυξης και είναι αναγκαία για να υποστηριχθεί έμμεσα η απασχόληση και η καταπολέμηση της ανεργίας. Αν δεν πιστέψουμε εμείς οι Έλληνες στα προϊόντα μας, δεν θα μπορέσουμε να πείσουμε τους ξένους καταναλωτές να τα προτιμήσουν. Δεν αρκεί να έχουμε μόνο το βλέμμα μας στραμμένο προς τα έξω. Για να είμαστε ανταγωνιστικοί στις διεθνείς αγορές, θα πρέπει πρώτα να είμαστε ανταγωνιστικοί στην εγχώρια, στην δική μας αγορά".

Δεν υπάρχουν σχόλια: