Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2008

Λιμάνι στο Μαυροβούνιο θέλουν οι Σκοπιανοί

Το λιμάνι στο Μπαρ του Μαυροβουνίου καθίσταται ανταγωνιστικό του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όπου οι επιχειρηματίες των Σκοπίων, τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίζουν συνεχώς προβλήματα. Αυτό αναφέρεται σε δημοσίευμα του εβδομαδιαίου, οικονομικού περιεχομένου, περιοδικού των Σκοπίων, «Kapital».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, από τις 10 Οκτωβρίου του 2008, τίθεται σε λειτουργία η νέα εμπορική σιδηροδρομική σύνδεση Σκοπίων - Μπαρ(μία φορά την εβδομάδα). Το περιοδικό χαρακτηρίζει "εξαιρετικά σημαντική εναλλακτική λύση" για τις εταιρείες των Σκοπίων τη λειτουργία της γραμμής που θα συνδέει Σκόπια με Μπαρ, καθώς, "εξαιτίας των συχνών φετινών απεργιών των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι επιχειρηματίες υπέστησαν σοβαρές ζημίες". Σύμφωνα με το περιοδικό, τα Σκόπια εισάγουν ετησίως(μέσω ΟΛΘ) 396.000 τόνους διάφορων εμπορευμάτων, ενώ εξάγει 78.000 τόνους.
Στο δημοσίευμα φιλοξενούνται δηλώσεις του κ. Άντριγια Ραντοσίνοβιτς, εκπροσώπου του λιμένα του Μπαρ στο Μαυροβούνιο, σύμνφωνα με τις οποίες, «οι τιμές των υπηρεσιών θα είναι κατά 200 με 300 ευρώ χαμηλότερες από αυτές του λιμένα της Θεσσαλονίκης».

Πορεία των εργαζόμενων στη Siemens

Πορεία στο κέντρο της πόλης, με ενδιάμεση στάση στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο (ΕΚΘ) και κατάληξη το κτίριο όπου στεγάζεται η Δ΄ Περιφερειακή Διεύθυνση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας (ΕΤΕ), πραγματοποίησαν το πρωί της Δευτέρας 29 Σεπτεμβρίου 2008, οι εργαζόμενοι της «Siemens Enterprise Communications AE». Οι εργαζόμενοι στη μονάδα της Θεσσαλονίκης ζητούν να παραμείνει σε λειτουργία το εργοστάσιο της εταιρείας στη συμπρωτεύουσα.
Αντιπροσωπεία των εργαζομένων είχε συνάντηση με τον πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Νίκο Γιαννόπουλο.
Στην Δ΄ Περιφερειακή Διεύθυνση της ΕΤΕ επιδόθηκε ψήφισμα, με το οποίο ζητείται, μεταξύ άλλων, παρέμβαση της κυβέρνησης και όλων των κομμάτων προς τη μητρική εταιρία, ώστε να ανασταλεί το κλείσιμο του εργοστασίου.
Σύμφωνα με το γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων, την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου, εργαζόμενοι θα μεταβούν στην Αθήνα και θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Ανάπτυξης.

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2008

Τρώμε... φθηνό ψωμί


Σταθερή προβλέπεται ότι θα παραμείνει, τουλάχιστον για ένα εξάμηνο, η τιμή του ψωμιού(είναι στα 65 λεπτά ανά κιλό στη Θεσσαλονίκη). Αυτό πιστεύει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδας, Μιχάλης Μούσιος.
Όπως είπε, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ενόψει του 30ου Πανελληνίου Συνεδρίου του κλάδου, που θα πραγματοποιηθεί από 27 έως 29 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, «υπάρχουν ενδείξεις ότι στην αγορά των αλεύρων θα υπάρξει μία μείωση της τάξης των 2-3 λεπτών ανά κιλό, κάτι που σημαίνει ότι θα καλυφθεί η διαφορά από την αύξηση των λειτουργικών εξόδων, που προέρχεται από τα ακριβά καύσιμα και άλλους παράγοντες». Όπως τόνισε, το ψωμί στην Ελλάδα πωλείται φθηνότερα κατά 30% σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ οι τιμές στα τρόφιμα είναι κατά 12% υψηλότερες.
Ο ετήσιος τζίρος της αγοράς ψωμιού (συμπεριλαμβανομένων και των αρτοπαρασκευασμάτων) στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλέστηκε ο κ.Μούσιος, υπολογίζεται σε 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Το μερίδιο των φούρνων της γειτονιάς, που έχουν... αμορτισέρ, όπως είπε χαρακτηριστικά, για να απορροφούν τους κραδασμούς της αγοράς, είναι 750 εκατομμύρια ευρώ και των αρτοβιομηχανιών και super market 250 εκατομμύρια ευρώ.
Στην Ελλάδα υπάρχουν 14.400 αρτοποιία, στην πλειοψηφία τους μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που απασχολούν από 2 έως 4 άτομα, και λιγότερες που απασχολούν μέχρι 10 άτομα. Στους φούρνους της γειτονιάς απασχολούνται άμεσα 67.000 άτομα, ενώ έμμεσα ο κλάδος στηρίζει άλλες 70.000 οικογένειες, με εκείνους που εργάζονται στις αλευροβιομηχανίες και τους κυλινδρόμυλους.
Όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των αρτοποιών, οι έλεγχοι του υπουργείου Ανάπτυξης, για το ψωμί από κατεψυγμένη ζύμη(bake off) είναι ανύπαρκτοι. «Από τις 600 επιχειρήσεις bake off μόνο 50-60 έχουν συμμορφωθεί. Το 90% των σούπερ μάρκετ με «θερμές γωνιές» λειτουργεί παράνομα κι επωφελείται από το γεγονός ότι δεν γίνονται έλεγχοι», ανέφερε.
Οι αρτοποιοί επανέφεραν το αίτημα για αναγραφή στη συσκευασία του πότε και του που παρήχθη η κατεψυγμένη ζύμη. Μίλησαν κατά του ασφαλιστικού(«εγκληματική προχειρότητα ενοποίησης του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ) και του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Αρτοποιών»)και υποστήριξαν ότι «το επάγγελμα από το 1968 είναι ελεύθερο και κάθε Έλληνας πολίτης μπορεί να ιδρύσει και να λειτουργήσει αρτοποιείο».
Στη διάρκεια του Συνεδρίου της Ομοσπονδίας, θα παρουσιαστεί έρευνας, σύμφωνα με την οποία η ελληνική οικογένεια έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στον φούρνο της γειτονιάς, χρησιμοποιεί ψωμί σε καθημερινή βάση κι αγοράζει από τα σούπερ μάρκετ λόγω πίεσης χρόνου.

Πώς να κάνετε οικονομία στη βενζίνη

Οδηγιές για να κάνετε οικονομία στη βενζίνη εξέδωσε η ΕΛΠΑ, με την ευκαιρία της έλλειψης λόγω της απεργίας των τελωνειακών. Και θυμήθηκα τις αντίστοιχες οδηγίες που έδινε, πριν αρκετά χρόνια, το περιοδικό 4 Τροχοί. Είπα, λοιπόν, να σας τις θυμίσω.
Πρώτα οι συμβουλές της ΕΛΠΑ:
  1. Σωστή πίεση ελαστικών. Οι πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής κάθε οχήματος πρέπει να τηρούνται απόλυτα τόσο για τη σωστή κύλιση του οχήματος και την οδική συμπεριφορά του αλλά και για την οικονομία καυσίμου που μπορεί να φτάσει μέχρι και 3,5%.
  2. Περιορισμός βάρους: Βγάλτε κάθε περιττό βάρος από το χώρο αποσκευών. Υπολογίζεται ότι στα μεγαλύτερα οχήματα, αύξηση του φορτίου κατά 50 κιλά, αυξάνει την κατανάλωση κατά 2%.
  3. Εκμετάλλευση της «δύναμης» του κινητήρα. Η λειτουργία του κινητήρα πρέπει να γίνεται στην πιο αποδοτική περιοχή στροφών λειτουργίας του, δηλ. στις στροφές που αποδίδει καλύτερα, στις διαδρομές και εκτός πόλης.
  4. «Οικολογική οδήγηση» στην πόλη. Επιβραδύνετε ομαλά και προοδευτικά όταν πλησιάζετε σε κίνηση ή κόκκινο φανάρι, σβήνετε του κινητήρα σε μεγάλης διάρκειας «μποτιλιαρίσματα», επιταχύνετε αργά, χρησιμοποιείτε τον κινητήρα-φρένο.
  5. Εξεύρεση εναλλακτικών διαδρομών. Ακόμη και αν η απόσταση που πρέπει να διανύσουμε είναι μεγαλύτερη, προκειμένου να αποφεύγουμε την αυξημένη κίνηση και τις επιπτώσεις της, επιλέγουμε κάποια συγκεκριμένη εναλλακτική διαδρομή.
  6. Ευγενική, όχι επιθετική και προκλητική οδήγηση
  7. Άριστη κατάσταση του οχήματος. Με τακτική και προληπτική συντήρηση, ο ρυθμισμένος κινητήρας σημαίνει σωστή καύση με οικονομία καυσίμου μέχρι και 10% αλλά και λιγότερα καυσαέρια. Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Οδικής Βοήθειας της ΕΛΠΑ η σωστή μηχανολογική κατάσταση του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με ήρεμη οδήγηση, μπορεί να επιφέρει οικονομία καυσίμου ακόμη και μέχρι και 20%.
Και τώρα οι συμβουλές των 4 Τροχών (κάποιες συμπίπτουν, όπως θα διαπιστώσετε):
  1. Γεμίστε το όχημά σας νωρίς το π ρ ω ί . Γιατί η θερμοκρασία εδάφους είναι χαμηλή. Σ' όλα τα πρατήρια βενζίνας οι δεξαμενές είναι υπόγειες. Άρα , όσο πιο κρύο είναι το έδαφος, τόσο μεγαλύτερη είναι η π υ κ ν ό τ η τ α του καυσίμου.Αν γεμίσετε απόγευμα, ή βράδυ, το λίτρο σας δ ε ν θα είναι ακριβώς 1 -ένα- λίτρο.
  2. Όταν γεμίζετε ο ίδιος-ίδια σε self service-πρατήριο, μην βάζετε την αντλία στην υψηλή ταχύτητα. Απ' τις τρείς ταχύτητες/στάδια, - χαμηλό στάδιο, μεσαίο κι υψηλό,- το χ α μ η λ ό ελαχιστοποιεί τους ατμούς που δημιουργούνται απ' την βενζίνη. Σ' όλες οι μάνικες προκαλείται μια επιστροφή ατμού. Εάν γεμίζετε στο γ ρ ή γ ο ρ ο, ένα μέρος του καυσίμου, που πηγαίνει στο ρεζερβουάρ γίνεται ατμός βενζίνης. Αυτός ο ατμός απορροφάται επάνω, γυρίζει πίσω στην υπόγεια δεξαμενή του βενζινάδικου κι έτσι στην πραγματικότητα παραλαμβάνετε λ ι γ ό τ ε ρο καύσιμο.
  3. Ένα απ' τα σημαντικότερα είναι να κάνετε ανεφοδιασμό, όταν το απόθεμα βενζίνης σας είναι περίπου στη μ έ σ η . Διότι, όσο περισσότερο καύσιμο έχετε στο ρεζερβουάρ, τόσο λιγότερος αέρας υπάρχει στο διαθέσιμο χώρο του. Η βενζίνη εξατμίζεται γρηγορότερα απ' ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.
  4. Εάν την ώρα που εισέρχεστε, δείτε ότι γίνεται ανεφοδιασμός του βενζινάδικου από βυτιοφόρο, μ η ν γεμίζετε. Είναι πολύ πιθανό το καύσιμο να έχει ανακατευτεί κατά τον ανεφοδιασμό και να πάρετε μαζί τα ακάθαρτα συστατικά, που συνήθως κάθονται στον πάτο της δεξαμενής.

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2008

Έμποροι κατά φορολογικών μέτρων

Την αγανάκτησή τους για τα άδικα και εξοντωτικά, όπως τα χαρακτηρίζουν, φορολογικά μέτρα εκφράζουν οι έμποροι της Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Σε σύσκεψη που πραγματοποίησαν απόψε, τα μέλη της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας, αποφάσισαν να καταθέσουν ψήφισμα διαμαρτυρίας στον Υπουργό Μακεδονίας- Θράκης, τον Υπουργό Οικονομίας και σε φορείς της Θεσσαλονίκης.

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2008

26 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ για το κλείσιμο της Siemens

Ερώτηση στη Βουλή, για το κλείσιμο του εργοστασίου της Siemens στη Θεσσαλονίκη, κατέθεσαν 26 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ. Οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης υποστηρίζουν ότι οι κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Βραζιλίας πίεσαν τη μητρική εταιρία και πέτυχαν να μην κλείσουν αντίστοιχες μονάδες στις χώρες τους και ρωτούν την κυβέρνηση αν σκοπεύει να κάνει κάτι ανάλογο.
Στην ερώτησή τους, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, επισημαίνουν:
Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. έχασε πλέον κάθε πρωτοβουλία και στον τομέα της οικονομίας, αφού, με δήλωση του ίδιου του Πρωθυπουργού στην ΔΕΘ, η διεθνής οικονομική κρίση θεωρείται ανυπέρβλητη και οι αυτοματισμοί της αγοράς η μόνη επιλογή. Το επόμενο θύμα αυτής της κυβερνητικής αδράνειας είναι η SIEMENS Εταιρικές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε., θυγατρική της SIEMENS AG.
Η ανακοίνωση από τη γερμανική εταιρία του κλεισίματος του εργοστασίου Siemens στη Θεσσαλονίκη, έχει προκαλέσει την έντονη αγανάκτηση και διαμαρτυρία των εργαζομένων, οι οποίοι κήρυξαν απεργία διαρκείας και προχώρησαν σε κατάληψη του εργοστασίου.
Το εργοστάσιο της Siemens στη Θεσσαλονίκη, είναι μια εταιρεία με αντικείμενο την ανάπτυξη και παραγωγή τηλεπικοινωνιακών προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και απασχολεί 240 εργαζομένους.
Είναι μια κερδοφόρα επιχείρηση, καθώς μόνο τα τελευταία έξι χρόνια, διενήργησε πωλήσεις ύψους 625 εκ. €, αποκομίζοντας καθαρά κέρδη 87 εκ. € προ φόρων.
Είναι μια εταιρεία ιδιαίτερα ανταγωνιστική, με σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα, αφού τα παραγόμενα προϊόντα εξάγονται στο σύνολό τους στο εξωτερικό. Με την υψηλή τεχνολογία που διαθέτει αποτελεί κέντρο μεταφοράς τεχνογνωσίας για εκατοντάδες εργαζομένους, επιστήμονες και φοιτητές.
Επιπλέον, η τοποθεσία του εργοστασίου είναι ιδιαίτερη σημαντική, καθώς βρίσκεται εντός του χώρου της «Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας». Θα μπορούσε δηλαδή να αποτελέσει το επίκεντρο υλοποίησης παραγωγικών διαδικασιών, καθ’ ότι διαθέτει τεχνολογικό εξοπλισμό υψηλού επιπέδου και ανάλογο επιστημονικό προσωπικό. Είναι αδιανόητο να απειλείται σήμερα με διακοπή των εργασιών της μια επιχείρηση, που βρίσκεται στην καρδιά της (υπό δημιουργία) «Ζώνης Καινοτομίας»στη Θεσσαλονίκη, προσθέτοντας ένα ακόμη κρίκο στην συνεχιζόμενη αποβιομηχάνιση της πόλης, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τον ήδη υψηλό δείκτη ανεργίας της περιοχής.
Ωστόσο, η πρακτική της απραξίας, την οποία έχει επιλέξει η Κυβέρνηση της Ν.Δ., δεν είναι μονόδρομος. Είναι χαρακτηριστικό, ότι δύο άλλα εργοστάσια της SIEMENS AG, ένα στη Γερμανία και ένα στη Βραζιλία, που παράγουν παρόμοια προϊόντα και για τα οποία είχε εκδηλωθεί η ίδια πρόθεση, ύστερα από παρεμβάσεις των κυβερνήσεων των χώρων τους, απέφυγαν το κλείσιμο.
Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας και Θράκης, δεν αντέχει να προστεθεί άλλη μια επιχείρηση στο μακρύ κατάλογο επιχειρήσεων που έχουν βάλει «λουκέτο», αφήνοντας τους εργαζομένους χωρίς εργασία και την οικονομία με σοβαρότατα παραγωγικά κενά. Πολύ περισσότερο δεν μπορεί να γίνει ανεκτό το κλείσιμο μια επιχείρησης με το αντικείμενο, την κερδοφορία, την παραγωγικότητα και τις προοπτικές της SIEMENS Εταιρικές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε.
  • Επειδή το κλείσιμο του εργοστασίου θα πλήξει την ανάπτυξη και την οικονομία στην ευρύτερη περιοχή της Β. Ελλάδος.
  • Επειδή θα μειωθούν σημαντικά τα δημόσια έσοδα από φόρους και εισφορές.
  • Επειδή θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό η εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας.
  • Επειδή θα υπάρξει απώλεια τεχνογνωσίας στον κλάδο παραγωγής ηλεκτρονικών προϊόντων υψηλής τεχνολογίας.
  • Επειδή θα χαθούν πολλές θέσεις εργασίας, εκτοξεύοντας το ποσοστό ανεργίας στα ύψη.
  • Επειδή η Siemens είναι ο βασικός προμηθευτής της Deutsche Telekom.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
  1. Εάν προτίθεστε να απαιτήσετε από την Siemens και την Deutsche Telekom την ακύρωση της απόφασης για το κλείσιμο του εργοστασίου της Siemens, δεδομένου ότι, οι κυβερνήσεις στη Γερμανία και Βραζιλία πέτυχαν την ανάκληση της απόφασης για κλείσιμο των αντίστοιχων εργοστασίων.
  2. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για την αποτροπή του κλεισίματος της επιχείρησης Siemens στη Θεσσαλονίκη, δεδομένου, ότι η σχετική πρόθεση της μητρικής εταιρίας, γνωστή εδώ και πολλούς μήνες, δεν βασίζεται σε οικονομική ή τεχνολογική ανεπάρκεια της επιχείρησης;
  3. Εν τέλει τι βαραίνει περισσότερο την Κυβέρνηση στην υπόθεση αυτή; Η Ζώνη Καινοτομίας, η υψηλή τεχνολογία, οι θέσεις εργασίας, οι εξαγωγές ή η «αξιοποίηση» του οικοπέδου του εργοστασίου που βρίσκεται σε μία ζώνη υψηλής αξίας και ζήτησης;

Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Ραγκούσης, Γιάννης Μαγκριώτης, Μάρκος Μπόλαρης, Χρήστος Αηδόνης, Αλέξανδρος Αθανασιάδης, Γιάννης Αμοιρίδης, Χρύσα Αράπογλου, Ευάγγελος Βενιζέλος, Βασίλης Γερανίδης, Γιάννης Δριβελέγκας, Εύα Καϊλή, Χάρης Καστανίδης, Στάθης Κουτμερίδης, Γιώργος Λιάνης, Γιώργος Ντόλιος, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Τσετίν Μαντατζή, Γιώργος Πεταλωτής, Φίλιππος Πετσάλνικος, Παναγιώτης Σγουρίδης, Αναστάσιος Σιδηρόπουλος, Θεοδώρα Τζάκρη, Μιχαήλ Τιμοσίδης, Χάρης Τσιόκας, Γιώργος Φλωρίδης και Οσμάν Χατζή Αχμέτ.
Για το ίδιο θέμα, ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παν. Ψωμιάδης, όταν πήγαν και τον συνάντησαν οι εργαζόμενοι, το μεσημέρι της Δευτέρας 22 Σεπτεμβρίου 2008, δήλωσε:
«Όταν εγώ μιλάω για τα καθημερινά προβλήματα, ένα από αυτά είναι και το θέμα του εργοστασίου της Siemens. Δεν αρχίζουν και τελειώνουν όλα στο Βατοπαίδι. Έχουμε και καθημερινά προβλήματα, στα οποία πρέπει επιτέλους η Πολιτεία να δείξει το πραγματικό της ενδιαφέρον. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Μέσα στα τελευταία 15 χρόνια έκλεισαν χιλιάδες μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα ή μετακινήθηκαν σε άλλες βαλκανικές χώρες. Νομίζω ότι πρέπει η κυβέρνηση να αποτρέψει την απόφαση για το κλείσιμο της Siemens στη Θεσσαλονίκη. Εξάλλου, με τη Γερμανία έχουμε πολύ καλές διακρατικές σχέσεις».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των εργαζομένων της Siemens στη Θεσσαλονίκη Μπάμπης Καλαϊτζίδης ευχαρίστησε το Νομάρχη για τη στήριξη και ζήτησε από όλες τις παρατάξεις «να συνεχίσουν την κοινωνική τους παρέμβαση, ώστε να μην κλείσει το εργοστάσιο».

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2008

Κλείνει το εργοστάσιο της Siemens

Τις προσεχείς εβδομάδες θα κλείσει το εργοστάσιο κατασκευής τηλεπικοινωνιακού υλικού της Siemens Enterprise Communications (SEN) στην Θεσσαλονίκη. To κλείσιμο είχε αναγγελθεί, από την εταιρία, ήδη από τον Φεβρουάριο 2008.
Η μητρική εταιρία Siemens από τη Γερμανία, ανακοίνωσε ότι πραγματοποιήθηκαν πολυάριθμες συνομιλίες με ενδιαφερομένους από την ελληνική αγορά, καθώς επίσης και σε πολιτικό επίπεδο σχετικά με την πώληση του εργοστασίου, οι οποίες, δυστυχώς, δεν απέφεραν καμία ικανοποιητική λύση.
Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι κανείς από τους υποψήφιους αγοραστές δεν ήταν σε θέση να παρουσιάσει μια βιώσιμη λύση για την συνέχιση και εξασφάλιση της παραγωγής. Καθοριστικοί παράγοντες για την απόφαση αυτή ήταν η χαμηλή εκμετάλλευση του δυναμικού του εργοστασίου, καθώς και η ραγδαία αλλαγή τεχνολογίας στην SEN - από το Υλισμικό (Hardware) στο Λογισμικό (Software).
Επόμενο βήμα είναι η έναρξη συνομιλιών με τον Ελληνικό Σύλλογο Εργαζομένων ούτως ώστε να εξευρεθεί κοινωνικά αποδεκτή λύση για τους περίπου 230 εργαζόμενους.

Το εργοστάσιο στην Θεσσαλονίκη ξεκίνησε την λειτουργία του το 1964 και έλαβε για κάποιο χρονικό διάστημα χρηματική υποστήριξη από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η SEN θα εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις οι οποίες απορρέουν από την συμμετοχή σε τέτοιου είδους προγράμματα επιδοτήσεων.
Τους εργαζόμενους επισκέφθηκε, στο εργοστάσιο, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Μαγκριώτης. Όπως δήλωσε: "Οι εργαζόμενοι κήρυξαν απεργία διαρκείας και προχώρησαν σε κατάληψη του εργοστασίου, εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο την αγανάκτηση και την αντίθεση τους προς την Διοίκηση της Εταιρίας και την Κυβέρνηση, για το κλείσιμο του εργοστασίου. Ο κ. Πρωθυπουργός έφυγε από την Θεσσαλονίκη και τον ακολουθούν δύο λουκέτα, Στις 20 Σεπτέμβρη, μεθαύριο, της ΒΙΑΜΥΛ και στις 31 Οκτώβρη της Siemens. Η Κυβέρνηση με πρωτοφανή βιασύνη ξεπούλησε τον ΟΤΕ στην DEUTSCHE TELEKOM, χωρίς καν να σκεφθεί στην διαπραγμάτευσή της με τους Γερμανούς, την λειτουργία του εργοστασίου της SIEMENS και τους εκατοντάδες των εργαζομένων σε αυτό. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της Κυβερνητικής πολιτικής για τα οποία είναι τόσο υπερήφανος ο κ. Πρωθυπουργός".

Ο κ. Μαγκριώτης προανήγγειλε ότι τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2008, το ΠΑΣΟΚ, "όπως είχε δεσμευτεί στην πρόσφατη επίσκεψη του Κλιμακίου του με επικεφαλή τον Γραμματεά κ. Γιάννη Ραγκούση στο εργοστάσιο τις ημέρες της ΔΕΘ", θα καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή.

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2008

Φώλιας προς επιχειρηματίες: Δηλώστε τα πραγματικά κέρδη

Κάλεσμα προς τους επιχειρηματίες να συνάψουν μία συμφωνία ειλικρίνειας και εντιμότητας με το κράτος δηλώνοντας στο ακέραιο τα κέρδη τους, απηύθυνε ο Υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας μιλώντας σε εκδήλωση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προτίμησε να είναι χρήσιμη παρά ευχάριστη, μειώνοντας το δημόσιο έλλειμμα, επεσήμανε ο κ. Φώλιας.
Την πλήρη στήριξη της κυβέρνησης στον υγιή επιχειρηματικό κόσμο εξέφρασε από τη Θεσσαλονίκη ο Υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας. Μιλώντας σε εκδήλωση με τίτλο «πανελλήνια συνάντηση εμπορίου» που διοργάνωσε ο εμπορικό σύλλογος Θεσσαλονίκης ο κ. Φώλιας ζήτησε από τους εμπόρους να συμβάλλουν στην οικονομική εξυγίανση δηλώνοντας τα πραγματικά κέρδη των επιχειρήσεών τους.
«Δεν υπάρχει κυβέρνηση που να χαίρεται όταν παίρνει φορολογικά μέτρα» τόνισε ο Υπουργός για να προσθέσει ότι η Νέα Δημοκρατία προτίμησε να είναι χρήσιμη παρά ευχάριστη για τον τόπο.
Την ορθή λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών ζήτησε από τον κ. Φώλια ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Κώστας Χατζαρίδης.